Office pods om compact te vergaderen? Stel jezelf eerst deze 4 vragen
Office pods, huddle rooms, vergaderhokjes… De lange reeks aan benamingen zegt genoeg: compact vergaderen is enorm populair geworden. Maar heb je al alle belangrijke zaken op een rijtje gezet? Deze vier vragen brengen je zeker een stap dichter bij de geschikte oplossing voor je kantoor en zijn medewerkers.
1. Wil je de office pod nog voor iets anders gebruiken?
Wil je deze office pod enkel inzetten zodat je medewerkers efficiënt en in kleine groep kunnen overleggen zonder gestoord te worden? Of mag het meer zijn? Mogen ze de ruimte ook gebruiken als telefoneerruimte, als aparte werkruimte of om videomeetings te houden?
Logischerwijs ga je dus een aantal knopen moeten doorhakken op vlak van technische voorzieningen. Denk aan vaste videocall-apparatuur, stroom- en internetaansluitingen, aangepaste werkverlichting, enzovoort.
2. Voor hoeveel personen?
Office pods zijn sowieso beperkt in ruimte – daarom ben je er net naar op zoek, toch? Maar denk zeker goed na over hoeveel personen je er maximum wil verzamelen. 1, 2, 4 of zelfs 6 personen?
Afhankelijk van de beschikbare ruimte of van het type meetings dat je er wil laten doorgaan, kan je kiezen tussen een zittende en een staande opstelling. En vergeet niet voldoende te ventileren. Met vele personen in een kleine ruimte is frisse lucht zeker welkom.
3. Nood aan extra privacy?
Niet iedere meeting is bestemd voor de ogen en oren van het hele kantoor. Ga je er ook samenzitten met externe klanten of blijft het gebruik van de office pods puur beperkt tot intern gebruik?
Op basis van de antwoorden op deze vragen kan je al eens beginnen nadenken over het uiterlijk van je pods. Ga je werken met afgesloten ruimtes en een deur? Of mag er ook veel glas bij komen kijken? Komen er rolluiken of gordijnen aan te pas? En hoe belangrijk zijn extra akoestische oplossingen?
Of voel je meer voor een combinatie van open en dicht? Laat je inspireren door de compacte vergaderruimtes die we bouwden en plaatsten voor marketingbureau Kunstmaan in Leuven.
4. Wat is de meest aangewezen plaats?
Dichtbij de rest van je collega’s of eerder in een afgelegen hoekje van het kantoor? Mag je office pod een visuele aandachtstrekker zijn op kantoor of ligt de nadruk op het functionele en mag deze opgaan in de rest van het kantoorinterieur? Denk zeker goed na over de toekomstige plaats van je compacte vergaderruimte binnen het geheel. Ongeacht de beschikbare ruimte, wij komen je tegemoet met sterk maatwerk.
Overleggen met onze Interieurbezielers?
Een echte office pod hebben we zelf (nog) niet bij Vandebroek Interieur, maar we hebben sowieso een rustig plekje waar we rustig en veilig met elkaar kunnen praten over jouw kantoorplannen.
Dankzij onze decennialange ervaring in het inrichten van kantoren kan je bij ons terecht voor kwalitatief advies, een supergedetailleerde uitwerking op maat vanuit ons atelier en de perfecte plaatsing bij jou op kantoor.
Contacteer ons op info@vandebroek-interieur.be voor meer info of voor een afspraak.
Project in de steigers?
Heb je een interessant project in het vooruitzicht waar wij onze interieurbezielers wel eens op los mogen laten? Vertel ons jouw verhaal of stuur ons je prijsvraag door.